Alla inlägg den 4 mars 2011

Av Marie Jönsson - 4 mars 2011 20:11

För länge sedan stötte jag på en bloggare som gjort en tunika av ett örngott. Tyvärr kommer jag inte ihåg bloggens namn men tunikan var jätte fin! Detta tyckte jag var en rolig idé så denna veckas fredagsplagg fick bli en örngottsklänning.


Örngottet är köpt på en secondhand  affär – vet ej vilken och mönster fanns det inget. Klänningen började som en påse med ett hål uppklippt för huvudet, men efter många nålar och flera vändor vid symaskinen fick jag en fin form på plagget.


I midjan och i svanken sydde jag i skrynkband för att få en finare form. Svart kantband fick pryda hals- och arm- ringningen. Ner till på klänningen sattes ett brunt zig zag band. Om ni tittar noggrant kan ni även se den lilla spetsen som sitter vid min vänstra hand.


Ber om ursäkt för den dåliga bildkvalitén, men vad gör man inte för att få upp en bild? Mobilen är bra till mycket, men den har sina begränsningar…



Måste säga att det var mycket bekvämt att få ha på sig ett gammalt örngott hela dagen ;)   Kan tänka mig att detta kommer bli en favorit till sommaren. Bekvämare tyg är nog svårt att hitta…

Ovido - Quiz & Flashcards