Direktlänk till inlägg 23 mars 2011

Låg energinivå

Av Marie Jönsson - 23 mars 2011 21:25

Det är ju så roligt att sätta sig vid maskinerna och sy men de senaste veckorna har energin inte varit på topp. Så snart barnen lagts i sängarna har jag själv stupat i soffan bara för att "vila en stund". "Stunden" har ofta blivit mycket längre än en stund och jag får gå raka vägen till sängen istället. Idéerna av vad jag borde/velat sy fick aldrig komma till skott... Hoppas att jag snart får tillbaka energin så jag kan visa er alla mina tankar. Man får så mycket inspiration av andra bloggar och känner att alla andra är så duktiga!


Under den senaste tiden har jag dock åstadkommit några saker som inte är bloggade. Mössor är en ny favorit att sy så några sådana har det blivit...Här är några



Blåa mössan fick mannen min efter att ha gillat förra helgen. Hans förra mössa luktade "grillat" och jag erbjöd mig snabbt att sy en ny. Tyget är från E-slöjd. De gröna mössorna är också sydda i E-slöjds tyg. Ena mössan gick till barnens kusin och den andra fick en av Nikos kompisar när han fyllde fyra år.  De orange/gula mössorna är min favorit. De var tänkta till barnen som vårmössor eftersom Niko ville ha en ""solmössa" och detta tyckte jag stämde in perfekt. Tyget köptes på syfestivalen i Nea Nobelles monter. När mössorna var klara bestämde sig Niko för att han hellre ville ha sin mössa med öronlappar (JNY designs fordons tyg) så jag tog glatt mössan istället. Det är ju alltid kul att vara lite vårfin! De sista mössorna är sydda i JNY-designs tyg som även detta köptes på syfestivalen. Den ena mössan blev en födelsedagspresent men den andra har ännu inte fått en ägare. Sugen? 120 kr (inkl frakt) - maila till marie@karleksfro.se om du är intresserad!


Andra presenter som sytts den senaste tiden är linnen i "Verktyg" från Znokdesign, ett tyg som jag köpte på syfestivalen.  Sonen fick själv välja tyg då jag skulle sy till bästisen, självklart ville han ha ett själv så två linnen blev det.



Till helgen fyller sonen år. Vi har då bestämt oss för att han ska få utklädningskläder. En riddardräkt kommer det att bli! Här är han en "Robot"



Jag har också hunnit med en gymnastikdräkt till. Jag väntar dock på bild från helgens tävling.


Under kvällen försökte jag göra klart mitt fredagsplagg - men märkte nyss att jag har klippt fel! Suck och stön- vi får se hur jag löser detta!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Jönsson - 6 maj 2011 22:26

Tack alla ni som har läst och tittat i denna blogg! Nu kommer jag inte längre att använda mig av denna då jag äntligen fått min hemsida att börja fungera!   Följ mig gärna där istället -  och passa på att "gilla" Kärleksfrö på Facebook!     ...

Av Marie Jönsson - 12 april 2011 20:43

Idag fick jag en bild på den senaste gymnastikdräkten jag sydde. Bilden är liten men Amanda strålar! Hon står på mitten raden, tvåa från vänster.     Bloggande har den senaste veckan legat på is. Jag har mycket att göra inför ”loppis...

Av Marie Jönsson - 31 mars 2011 08:26

  I början av veckan kom mina efterlängtade märkeslappar. På grund av högtidsdagar i Kina har det tagit längre tid än väntat att få dem men nu är de äntligen här och jag kan börja sy upp kläder inför sommaren.   Det första plagget som syddes...

Av Marie Jönsson - 27 mars 2011 20:48

Våran lilla riddare har nu fyllt fyra år!  Grattis Nikodemus!       Till veckan ska jag börja sy upp saker. Har fått veta att jag inom en snar framtid ska få visa/sälja mina saker till folk som befinner sig nere på stan. Mer information...

Av Marie Jönsson - 17 mars 2011 12:25

Kärleksfrö - http://blogg.karleksfro.se   Tack Pernilla för den fina bilden på M i hans födesledagspresent.   Niko valde själv tyget som skulle användas till linnet och mössan. Han ville att M och han skulle ha likadana linnen så jag fick s...

Skapa flashcards