Direktlänk till inlägg 2 mars 2011

Obloggande plagg

Av Marie Jönsson - 2 mars 2011 08:51

http://blogg.karleksfro.se


Jag som trodde jag skulle hinna blogga massor under sportlovet, men så blev det inte. Idag är det VAB och N ligger i soffan och vilar. Tänkte nu försöka använda tiden för att lägga ut saker som jag gjort de senaste två veckorna.


Under syfestivalen köpte jag massor av tyg! Ett roligt tyg som jag köpte kom från Mjuka tyger och hade motiven på lejon. Halva bredden av tyget var lejon framifrån och den andra halvan var lejon bakifrån. Av det tyget syddes två beställningar som skickades till Linköpng.



En beställning som skickades till Göteborg var till ett litet nytillkommet kärleksfrö. Jag tycker mycket om Jofotex tyger, och en favorit är nattågen, så därför fick denna beställning bli i det grön/gula nattågs tyget därifrån.




Linda, Bajsmamman, är en av mina trogna kunder. Fick en länk av henne till ett par byxor som hon gillade och jag fick fria händer att göra något liknande. Detta var en jätterolig beställning och resultatet blev jag nöjd med. Ska sy liknade byxor till mina egna barn. Titta gärna in på Lindas blogg för att se byxorna på söta Tristan.


Byxor bakifrån



Mössor har det också blivit några sydda. Roligt är det att sy dem och snabbt går det. Här en vårmössa till mamma.




En gymnastikdräkt har jag också hunnit med. Hoppas på att få bilder från helgens tävling så att jag kan lägga upp dem på bloggen. Här är ett litet smakprov...





Som jag lovade tidigare lägger jag nu ut en bild på förra gångens fredagskjol/klänning. Funderar nu på att ändra fredagskjolen till fredagsplagget.




Vilket spretigt inlägg... antar att det blir så när man inte skött bloggandet ;)


Nu ska det klippas ut hoodtröjor!

 
 
Ingen bild

Erika

17 mars 2011 11:31

...och lilla Max som fick de gulgröna nattågen blev jätteglad! superfina! och jag älskar också det tyget har sytt mössor och byxor och filt i det till storebrorsan.

 
Marie

Marie

17 mars 2011 20:51

kul att höra att nattågen passade och att tygvalet föll i smaken! Jofotexs tyger är så sköna och roliga att sy i.

Marie

http://blogg.karleksfro.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Jönsson - 6 maj 2011 22:26

Tack alla ni som har läst och tittat i denna blogg! Nu kommer jag inte längre att använda mig av denna då jag äntligen fått min hemsida att börja fungera!   Följ mig gärna där istället -  och passa på att "gilla" Kärleksfrö på Facebook!     ...

Av Marie Jönsson - 12 april 2011 20:43

Idag fick jag en bild på den senaste gymnastikdräkten jag sydde. Bilden är liten men Amanda strålar! Hon står på mitten raden, tvåa från vänster.     Bloggande har den senaste veckan legat på is. Jag har mycket att göra inför ”loppis...

Av Marie Jönsson - 31 mars 2011 08:26

  I början av veckan kom mina efterlängtade märkeslappar. På grund av högtidsdagar i Kina har det tagit längre tid än väntat att få dem men nu är de äntligen här och jag kan börja sy upp kläder inför sommaren.   Det första plagget som syddes...

Av Marie Jönsson - 27 mars 2011 20:48

Våran lilla riddare har nu fyllt fyra år!  Grattis Nikodemus!       Till veckan ska jag börja sy upp saker. Har fått veta att jag inom en snar framtid ska få visa/sälja mina saker till folk som befinner sig nere på stan. Mer information...

Av Marie Jönsson - 23 mars 2011 21:25

Det är ju så roligt att sätta sig vid maskinerna och sy men de senaste veckorna har energin inte varit på topp. Så snart barnen lagts i sängarna har jag själv stupat i soffan bara för att "vila en stund". "Stunden" har ofta blivit mycket längre än en...

Ovido - Quiz & Flashcards