Direktlänk till inlägg 5 mars 2011

Nikos första "riktiga" kalas och hoodtröja till försäljning

Av Marie Jönsson - 5 mars 2011 19:49

http://blogg.karleksfro.se


Då har Niko varit på sitt första ”riktiga” kalas. En kompis till honom från förskolan fyllde 4 år och han var jätteglad över att vara bjuden. Jag tycker det är svårt att köpa presenter till barn eftersom prylar ofta går sönder eller så har man allt. Det är ju sällan man egentligen är i behov av en leksak! Jag bestämde mig därför att sy till kompisen. För visst kan man sy till någon som fyller år, eller är det konstigt?


En hoodtröja med sned omlottknäppning fick det bli. Tröjan är sydd i E-slöjds svarta trikå tyg, 100% bomull, och JNY-designs fordonstyg. Tröjan är sydd i två lager tyg- vilket gör att inga sömmar kan skava mot kroppen.



När jag ändå hade mönstret framme klippte jag ut tyg till en tröja till. Denna tröja är också sydd i dubbla lager tyg (perfekt nu när det börjar bli lite varmare och man kan lämna den stickade tröjan hemma). Denna tröja är till försäljning. Storlek ca 4 år, tyg E-slöjd trikå och Jofotex landskapstyg. Pris 350 kr. Maila om du är intresserad – marie@karleksfro.se



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Jönsson - 6 maj 2011 22:26

Tack alla ni som har läst och tittat i denna blogg! Nu kommer jag inte längre att använda mig av denna då jag äntligen fått min hemsida att börja fungera!   Följ mig gärna där istället -  och passa på att "gilla" Kärleksfrö på Facebook!     ...

Av Marie Jönsson - 12 april 2011 20:43

Idag fick jag en bild på den senaste gymnastikdräkten jag sydde. Bilden är liten men Amanda strålar! Hon står på mitten raden, tvåa från vänster.     Bloggande har den senaste veckan legat på is. Jag har mycket att göra inför ”loppis...

Av Marie Jönsson - 31 mars 2011 08:26

  I början av veckan kom mina efterlängtade märkeslappar. På grund av högtidsdagar i Kina har det tagit längre tid än väntat att få dem men nu är de äntligen här och jag kan börja sy upp kläder inför sommaren.   Det första plagget som syddes...

Av Marie Jönsson - 27 mars 2011 20:48

Våran lilla riddare har nu fyllt fyra år!  Grattis Nikodemus!       Till veckan ska jag börja sy upp saker. Har fått veta att jag inom en snar framtid ska få visa/sälja mina saker till folk som befinner sig nere på stan. Mer information...

Av Marie Jönsson - 23 mars 2011 21:25

Det är ju så roligt att sätta sig vid maskinerna och sy men de senaste veckorna har energin inte varit på topp. Så snart barnen lagts i sängarna har jag själv stupat i soffan bara för att "vila en stund". "Stunden" har ofta blivit mycket längre än en...

Skapa flashcards