Direktlänk till inlägg 17 februari 2011

Fredagskjolen blev en fredagsklänning

Av Marie Jönsson - 17 februari 2011 21:00

Spänningen är stor....vad blev det för fredagskjol denna vecka? Tyvärr har kameran gått och lagt sig så bild är svårt att ladda upp. Hoppas på att den vaknat till imorgon och symässan! Jag får göra ett försök att förklara hur den ser ut så kommer bild i morgon....


Påklädningen denna vecka har mest handlat om hur jag ska klä mig för att hålla värmen på jobbet. Jag är frusen av mig, och det hjälper inte att temperaturen är blygsam i arbetsrummen. Det har till största delen handlat om lager på lager.


Häromdagen hade en kollega en jättefin Me&I klänning på sig i rosa velour. Enligt henne gick den  under namnet "Städrocken". Så UNDERBAR - ledig, mjuk och fin! Fredagskjolen fick därför inspireras av denna och bli en fredagsklänning istället. Det blev en oversize tröja i randigt tyg. Färgvalet var lätt - rosa, orange, brunt och vita ränder. Tygbiten hittade jag på Ohlssons tyger i deras stuvbitsavdelning.

Oversize blev det! Med ett skärp i midjan blev jag mycket nöjd men utan liknade det mest ett nattlinne. Skönt ska det i alla fall bli att få gå i en mysig och skön klänning i morgon. Man måste ju klä sig så man orkar en lång dag på mässan och kanske en pingis runda på jobbet.


Resultatet: Ja tyvärr kan jag inte visa bild nu, men den kommer snarast! Tänk er rosa, randigt och nattlinne....



http://blogg.karleksfro.se


 
 
Ingen bild

Pillan

18 februari 2011 08:24

Låter ju väldigt skönt med den där klänningen iaf, och skulle tro att den är hur fin som helst! Hoppas bild kommer snart :)
Kram på dig och hela familjen <3

Marie Jönsson

2 mars 2011 08:51

tack!

Nu får du se den också....
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Jönsson - 6 maj 2011 22:26

Tack alla ni som har läst och tittat i denna blogg! Nu kommer jag inte längre att använda mig av denna då jag äntligen fått min hemsida att börja fungera!   Följ mig gärna där istället -  och passa på att "gilla" Kärleksfrö på Facebook!     ...

Av Marie Jönsson - 12 april 2011 20:43

Idag fick jag en bild på den senaste gymnastikdräkten jag sydde. Bilden är liten men Amanda strålar! Hon står på mitten raden, tvåa från vänster.     Bloggande har den senaste veckan legat på is. Jag har mycket att göra inför ”loppis...

Av Marie Jönsson - 31 mars 2011 08:26

  I början av veckan kom mina efterlängtade märkeslappar. På grund av högtidsdagar i Kina har det tagit längre tid än väntat att få dem men nu är de äntligen här och jag kan börja sy upp kläder inför sommaren.   Det första plagget som syddes...

Av Marie Jönsson - 27 mars 2011 20:48

Våran lilla riddare har nu fyllt fyra år!  Grattis Nikodemus!       Till veckan ska jag börja sy upp saker. Har fått veta att jag inom en snar framtid ska få visa/sälja mina saker till folk som befinner sig nere på stan. Mer information...

Av Marie Jönsson - 23 mars 2011 21:25

Det är ju så roligt att sätta sig vid maskinerna och sy men de senaste veckorna har energin inte varit på topp. Så snart barnen lagts i sängarna har jag själv stupat i soffan bara för att "vila en stund". "Stunden" har ofta blivit mycket längre än en...

Ovido - Quiz & Flashcards