Direktlänk till inlägg 20 december 2010

Hjälp - det är julavslutning!

Av Marie Jönsson - 20 december 2010 21:40

Vissa dagar kan man känna på sig redan innan man sätter sig ner vid maskinen om det kommer att bli ett lyckat projekt eller ej. Idag var en sådan dag och jag visste redan innan jag började att jag inte skulle bli nöjd.


Idag när vi satt och åt lunch på jobbet sa en kollega att hon skulle ha klänning på sig som vanligt i morgon eftersom det då är skolavslutning. Detta satte igång mitt tänkande. Jag visste att det var skolavslutning i morgon men jag har inte registrerat vad detta betyder. Under några veckor har jag haft massor av tankar i huvudet angående jobb och flytt av jobb, julen, 30-årsdagen samt familjen vilket har gjort att jag försökt klara dag för dag och inte kunnat tänka/planera framåt.  Att då få höra av någon annan att i morgon är det skolavslutning blev som en chock (konstigt men sant). Tiden går så fort!


På väg hem från jobbet gick jag in på H&M för att hitta något att ha på mig men jag kunde inte känna att det fanns något som passade eller var ”roligt”. Bestämde mig då för att köpa en svart tunika och försöka ”pimpa” den. 

När jag väl kom hem och barnen låg i sina sängar sovande ställde jag fram symaskinen och lite choklad som extra energi. Tyvärr fick jag ingen inspiration trots att jag grävde bland alla saker. Det slutade med att jag fäste en spets i nederkant av tunikan samt broderade in ett motiv på blommor och en fjäril.  


 

Före


Broderiet och spetsen

  



Suck! Tyvärr blev inte resultatet så bra som jag hade hoppats på. Det blev lite veck på tunikan då jag sydde fast spetsen. En lärdom till nästa gång jag får för mig att fästa en spets i ett elastiskt material får bli att inte nåla fast spetsen utan låta den löpa fritt och passas in på tyget.


Nu ser jag fram emot att julavslutningen är avklarad och att jullovet börjar. En tur till Söderklöping och Jofotex står på listan.

 
 
Ingen bild

Elin

20 december 2010 22:09

Jobbiga kollegor du har... Jag vill beställa en kjol av dig. Pris och tid?
Du blir jättefin i morgon!!

Marie Jönsson

20 december 2010 22:39

Ja ibland- men de är underbara ;)
Kul att du gillar mina kjolar.
Pris beror lite på vad du har tänkt dig för modell och vilket tyg men en kort kjol med dragkedja kostar ca 350kr. Vad har du tänkt dig för tyg/färg?
Maila mig gärna med mer information (och storlek) så kan jag svara på dina frågor!
Under mellandagarna kommer jag att arbeta med mitt nystartade företag "Kärleksfrö" så du borde kunna ha kjolen i slutet av december eller i början av januari (beroende på tyg).

Marie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Jönsson - 6 maj 2011 22:26

Tack alla ni som har läst och tittat i denna blogg! Nu kommer jag inte längre att använda mig av denna då jag äntligen fått min hemsida att börja fungera!   Följ mig gärna där istället -  och passa på att "gilla" Kärleksfrö på Facebook!     ...

Av Marie Jönsson - 12 april 2011 20:43

Idag fick jag en bild på den senaste gymnastikdräkten jag sydde. Bilden är liten men Amanda strålar! Hon står på mitten raden, tvåa från vänster.     Bloggande har den senaste veckan legat på is. Jag har mycket att göra inför ”loppis...

Av Marie Jönsson - 31 mars 2011 08:26

  I början av veckan kom mina efterlängtade märkeslappar. På grund av högtidsdagar i Kina har det tagit längre tid än väntat att få dem men nu är de äntligen här och jag kan börja sy upp kläder inför sommaren.   Det första plagget som syddes...

Av Marie Jönsson - 27 mars 2011 20:48

Våran lilla riddare har nu fyllt fyra år!  Grattis Nikodemus!       Till veckan ska jag börja sy upp saker. Har fått veta att jag inom en snar framtid ska få visa/sälja mina saker till folk som befinner sig nere på stan. Mer information...

Av Marie Jönsson - 23 mars 2011 21:25

Det är ju så roligt att sätta sig vid maskinerna och sy men de senaste veckorna har energin inte varit på topp. Så snart barnen lagts i sängarna har jag själv stupat i soffan bara för att "vila en stund". "Stunden" har ofta blivit mycket längre än en...

Ovido - Quiz & Flashcards