Alla inlägg den 25 november 2010

Av Marie Jönsson - 25 november 2010 20:32

Fick en fråga från en läsare för ett tag sedan angående symaskiner och vad jag rekommenderade. Jag svarade utiftrån vad jag har och vad jag tycker är roligt, men när jag funderade vidare undrade jag hur mycket man egentligen använder alla finesser.  Veckans fredagskjol fick därför vara en kjol där jag provade olika sömmar.

Mönstret hittade jag i guldgruvan på jobbet och tyget är lakansväv som legat i gömmorna under en längre tid.  

(Tyvärr ger inte bilden en rättvis bild av färgena....)


   

Efter att ha använt mönstersömmarna vid detta sömnadsprojekt fick jag massor av idéer och inspiration av vad jag vill göra i framtiden. Jag tyckte att det var jätteroligt att sitta och prov sy de olika sömmarna, det blev så fint, men jag vet inte hur mycket  jag kommer att använda dem i verkligheten.


Idag sickades sniglarna till Göteborg och jag hoppas att de kommer fram imorgon. Fordomen som ska till Stockholm kommer att skickas under helgen (om inget oförberett inträffar).


Fick idag papprena från Loopia med mitt domän för den blivande firman. Spännande - nu ska jag bara hitta någon som vet hur man gör hemsidor som kan hjälpa mig. Någon som vet????


Ovido - Quiz & Flashcards